Wednesday, January 16, 2008

[BM/ Eng] Speaking of Which

Aku makin kekok dalam berbicara. Bila nak sebut sesuatu jadi gagap & kadang-kadang tersasul benda lain. Adakah kerana aku menjaga hati seseorang (I hold in my own speech without letting it out) atau aku yang memang dah tadi gagap?
Ability to speak & to make a speech was taken by God from me because I didn't use it wisely
Jadi antara inisiatif aku untuk berlatih bercakap, dengan join budak-budak ni sembang. Yang herannya, bila aku nak bergurau/sembang kosong, gagap aku datang. Haha, apa yang aku merepek ni?



Recently, bila aku menegur/menasihati seseorang, juga jadi gagap. Do I lost my courage to say that "You've done something wrong" to others?
Apabila kamu melihat kemungkaran, ubahlah ia dengan tanganmu. Jika tidak mampu, dengan lidahmu (kata-kata). Jika tidak mampu, dengan hati, dan sesungguhnya ia adalah selemah-lemah iman.


ps: Aku rindukan zaman aku "critical thinking" yang buat aku "banyak cakap"


No comments:

Post a Comment